DSC_4748_DM

Składniki (na 3 porcje):

  • garść podprażonych na suchej patelni orzechów nerkowca
  • 3 niezbyt duże cukinie (ze skórką, dobrze umyj)
  • 1 duża marchewka
  • 2 piersi z kurczaka
  • czarne oliwki
  • pomidorki koktajlowe
  • pół czerwonej cebuli
  • pół puszki groszku zielonego
  • pomidory suszone w oleju
  • ser cheddar
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • olej sezamowy
  • pół świeżej ostrej papryczki chilli, pokrojonej na plasterki

DSC_4747_DM

Przygotowanie:

Pierś pokrój i dopraw ulubioną przyprawą (u mnie przyprawa do gyrosa). Usmaż na odrobinie oliwy z oliwek. Odłóż.

Użyj spiralizatora do zrobienia spaghetti z cukinii i marchewki.

Oliwki pokrój w plasterki. Pomidory suszone (ok.10) pokrój na paseczki. Pomidorki koktajlowe (ok.9) pokrój na ćwiartki. Cebulę czerwoną pokrój w piórka.

Na patelni rozgrzej łyżkę oleju sezamowego i podsmaż marchewkę do miękkości. Wrzuć podsmażonego kurczaka. Dodaj cukinię na 3-4 minuty – chcemy ją tylko podgrzać. Dodaj łyżkę oleju sezamowego i mieszaj. Dorzuć czarne oliwki i pomidory suszone. Zdejmij z pieca. Dodaj groszek. Rozłóż na talerze. Posyp czerwoną cebulą i ozdób pomidorkami koktajlowymi. Posyp papryczką chilli i cheddarem (u mnie cieniutkie plasterki). Wierzch posyp podprażonymi orzechami nerkowca. Możesz ozdobić świeżą bazylią.

Reklamy